Son yıllarda ülkemizde adeta kartopu gibi çoğalan güzellik merkezlerinde birçok kez tecrübesiz eleman çalıştırılması veya bakımı yapılmayan ya da eski cihazların sebebiyet verdiği yaralanmalar meydana gelmektedir. Bu yaralanmalar genellikle yanık, kızarıklık oluşması veya benzer semptomlardır. Bugün makalemizde bu konuya değineceğiz ve güzellik merkezlerinin hukuki sorumluluklarını anlatacağız.
Öncelikle bilmeniz gerekir ki; güzellik merkezlerinden hizmet alan her vatandaşımız birer tüketici konumundadır. Böylece gerek güzellik merkezi sahibi gerek ise vatandaş Tüketici Hukuku’na tabi olacaktır.
6502 sayılı kanunun ikinci bölümünde 13. Madde ile ‘’Ayıplı Hizmet’’ tanımı yapılmıştır. Yine aynı kanunun 14. Maddesi ‘’ayıplı hizmetten sorumluluk’’ ve 15. Maddesi de ayıplı hizmet durumunda ‘’tüketicinin seçimlik hakları’’ tanımları vardır.
Makalemizin konusu güzellik merkezlerinin ayıplı hizmeti nedeniyle tüketicinin sahip olduğu haklar üzerinedir. Örneğin bir güzellik merkezinde epilasyon hizmeti alan bir vatandaşın vücudunda yanıklar oluşması durumunda güzellik merkezinin hukuki sorumluluğu doğmaktadır. Tüketici konumunda olan vatandaş, epilasyon hizmeti için bir sözleşme imzalamış ve bunun karşılığında bir bedel ödemiş ise bu sözleşmeden cayma ve ödenen bedellerin iadesini talep edebilir. Yine oluşan yanık nedeniyle ‘’manevi tazminat’’ davası açma hakkına sahiptir.
Siz de Tüketici Hukuku ile ilgili her türlü soru ve sorunlarınız için hukuk büromuz ile irtibata geçebilirsiniz.