İletişim: 0530 442 9635

CK Hukuk Bürosu

  • ANASAYFA
  • KURUMSAL
    • Hakkımızda
    • Ekibimiz
  • ÇALIŞMA ALANLARI
    • Arabuluculuk
    • Boşanma Davası
    • Sigorta Hukuku
    • Sigorta Tahkim Komisyonu
    • Otomotiv Hukuku
    • İş Hukuku
    • Ceza Hukuku
    • İhbar Tazminatı
    • Kıdem Tazminatı
    • Aile Hukuku
    • Miras Davaları
    • Muhdesat Aidiyetinin Davası
    • Tüketici Hakem Heyeti
    • Tazminat Hukuk ve Tazminat Davaları
    • Ohal Komisyonu
  • YAYINLAR
    • CK Blog
    • Yargı Kararları
  • İLETİŞİM
Pazartesi, 24 Mart 2025 / Published in CK Bülten

Araçlarda Kullanıcı Hatası Olmayan Durumlar

Bugün makalemizde hepimizin isyan ettiği ve birçok araç servisinin bize ‘’kullanıcı hatası’’ diyerek konuyu kapattığı ancak hukuken kullanıcı hatası olmayan durumları anlatacağız.

Maalesef ülkemizde özellikle yetkili servislerde karşımıza çıkan ve arıza ne olursa olsun çoğunlukla kullanıcı hatası olarak masraflarının bize ödettirildiği durumlar fazlasıyla mevcuttur. Ancak yetkili servislerin bu şekilde servis kaydını kapatarak maddi külfeti bize yüklediği her durum kullanıcı hatası değildir.

Özellikle kullanıma bağlı durumlarda, kullanımın sıklığı her ne kadar önem taşıyor olsa da, araç üzerinde imal edilen parçanın kalitesi de çok önemlidir. Örneğin dizel bir aracınızın mazot müşürü, muadil parçadan da daha kalitesiz olarak üretilen bir parça ile değiştirilir ise çok kısa vadede size sorun yaratacağı açıktır. Üstelik bu küçücük parçanın hangi kalitede olduğunu çoğu zaman hiçbirimiz kontrol etmeyiz. Bu şekilde kaliteden yoksun bir parça kullanmak hukuk sistemimizde ‘’ayıplı mal’’ olarak nitelendirilir ve bu hizmeti bize sunan servise karşı dava açma hakkını vermiş olur.

Yine keza kalitesiz bir parça ile değişim, orijinal parça kadar dayanıklı olmadığı için aldığı ilk hafif darbede zarar görerek işlevsiz hale gelecektir. Üstelik bu durum sonrası darbeye bağlı bir hasar olduğu için çoğu kimse ‘’kullanıcı hatası’’ gerekçesini kabul etmek zorunda kalır.

Bir diğer durum ise, parça değişimini yapan servis çalışanının bilgisiz veya az eğitimli olması nedeniyle ‘’ayıplı hizmet’’ vermesinden kaynaklanır. Değişen bir parçayı basit olarak bir araç lastiği olarak düşünür isek, lastik basıncının doğru ayarlanmaması buna en doğru örnek olacaktır.

Siz de otomotiv hukuku ve araçlarınız ile ilgili her türlü soru ve sorunlarda ofisimiz ile irtibata geçmekten çekinmeyiniz.

What you can read next

CK Hukuk Ankara
Ceza Mahkemesince Verilen Hükmün Açıklanmasının Geri Bırakılması Yönündeki Kararlar Hukuk Hakimi Yönünden Bağlayıcı Nitelikte Değildir Ve Mahkumiyet Olarak Kabul Edilemez
Depremzedelerin Hukuki Hakları Nelerdir Ve Hangi Davaları Açabilir
Depremzedelerin Hukuki Hakları Nelerdir Ve Hangi Davaları Açabilir
İkame Araç için Sigortadan Para Alma Dava Açma
İkame Araç Bedeli Alacağı

SON MAKALELER

  • Yıllık İzin İle İlgili Bilmeniz Gerekenler

    Yıllık İzin İle İlgili Bilmeniz Gerekenler

    İş kanunumuz gereği işçilere tanınan yıllık izi...
  • HASARLI ARAÇLARI PERTE ÇIKARTMAK ARTIK DAHA ZOR OLACAK

    Hasarlı Araçları Perte Çıkartmak Artık Daha Zor Olacak

    1 Temmuz itibariyle artık hasarlı araçlarımızı ...
  • Hamile Ve Çocuklu Çalışanların Hakları

    İş kanunumuz gereğince hamile veya çocuklu çalı...
  • Kimler İşsizlik Maaşı alabilir

    Kimler İşsizlik Maaşı Alabilir

    Bugünkü makalemizde işten çıkartılan işçilerin ...
  • Sigorta Tahkim Komisyonunda Parasal Sınırlar Değişti

    Sigorta Tahkim Komisyonunda Parasal Sınırlar Değişti

    Ülkemizde en çok bilinen ve hukuk büromuzun bu ...

KURUMSAL

  • Hakkımızda
  • Ekibimiz
  • Etkinlikler

EKSTRA

  • CK Hukuk
  • Makaleler
  • Yargı Kararları

Made with ♥ by UfkOZ © 2025 ckhukuk.com.tr | All rights reserved.

TOP
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.