Günümüzde hemen hemen herkes internet üzerinden alışveriş yapmaktadır. Kimi zaman internet satıcıları işini layık olan şekilde yapmakta kimi zaman ise tam bir skandal olmaktadır. Bugün makalemizde internetten yapılan alışveriş sonrası ürünün müşteriye teslim edilmemesi halinde bankanın kredi kartın ürün bedelini iade etmesi gerektiğine dair Yargıtay kararını inceleyeceğiz.
İnternetten yapılan alışverişlerde hepimizin de bildiği üzere alışveriş bedeli derhal karttan çekilmektedir. Ancak ürünün teslim edilmemesi halinde kredi kartını kullanmış olduğumuz bankanın da sorumluluğu vardır. Elbette birçok kimse bankanın bu sorumluluğu olduğunu yani ücreti iadesi yapmak zorunda olduğunu bilmemektedir. Üstelik bankaya bu şekilde bir talep ile gittiğinizde de iade yapamayacaklarını beyan edeceklerdir.
İşte Yargıtay 19. Hukuk Dairesi 2016/1953 E. 2017/2895 K. Sayılı ilamı ile; ‘’internetten yapılan alışverişlerde satın alınan ürün teslim edilme ancak kredi kartınızdan para çekilmiş ise, kredi kartını size temin eden bankanın ödenen parayı tarafınıza iade etmesi gerekir’’ şeklinde emsal bir karara imza atmıştır.
Sizde Tüketici Hukuku alanındaki tüm soru ve sorunlarınız için hukuk büromuz ile iletişime geçmekten çekinmeyiniz.