Sıfır bir araç satın alan tüketici, araçta meydana gelen ve giderilemeyen herhangi bir problem için değişim ve buna benzer haklara sahiptir. Kanunumuzda bu misli ile değişim yani bir benzeri ile değişim anlamına gelir.
6502 sayılı Tüketici Kanunumuz 11. Maddesinin 1. Fıkrasında ‘’malın ayıplı olduğu tespit edilir ise tüketicinin imkân var ise ayıpsız bir misli ile değişimini talep etme hakkı vardır’’ demiştir.
Burada imkân var ise denilerek tüketicinin, yani aracı satın alan kişinin seçimlik haklarından bahsetmektedir. Tüketici, ödediği bedeli faizi ile talep edebilir veya aracın aynısının sıfır durumda olanının kendisine verilmesini isteyebilir.
Kanunda özellikle belirtilen imkân var ise ibaresinden ne anlam çıkarmanız gerekir? Tüketici kanunu burada, malın yani makalemize konu mal olan aracın sıfır kilometresinin temin edilip edilemediğine bakmaktadır. Üretilmeyen bir aracın sıfır kilometresi temin edilemeyeceği için tüketici bu hakkını bu şekilde kullanamayabilir. Ancak böyle bir durumda hukuki olarak tüketicinin talep etmesi gereken o aracın sıfır kilometrede olanının değerinin tespiti ile tüketiciye ödenmesidir.
Son yıllarda oldukça gelişen ve hukuk sistemimize entegre olan Otomotiv Hukuku konusunda uzman avukatlarımızdan her türlü hukuki danışmayı almak için ofisimizle irtibata geçiniz.