1 Temmuz itibariyle artık hasarlı araçlarımızı perte çıkartmak eskiye nazaran çok daha zor olacak. Bugün makalemizde bu güncel olayı sizlere anlatacağız.
Kazaya karışan bir aracın 1 Temmuz 2025 itibari ile kullanıma olanak vermeyen yani pert durumunda çıkarılabilmesi için onarım için ödenecek masrafların arabanın rayiç piyasa değerinin en azından %60’ını geçmesi şart koşulmuştur. Bahsedilen oranın altında olması halinde, araba onarılacak ve tekrar trafikte seyrine devam edecektir.
Düzenlemede bazı parçaların hasar görmesi durumunda, arabanın tamiri yani onarımı %60’ın altında kalsa dahi pert kararı çıkacaktır. Nitekim mevcut uygulamada da buna benzer bir durum vardı. Anılan parçalar;
- Şasi kolları, marşpiyel,
- Tavan ve ön göğüs sacı,
- Orta direk, travers,
- Elektrikli araç bataryası ve enerji hattı,
- Hava yastıkları, sürücü/yolcu emniyet sistemleri,
- Elektrik tesisatı ve elektronik sistem parçaları
Yeni düzenleme ile sigorta şirketleri ve sürücüler arasındaki anlaşmalar ile pert işlemleri yapılamayacak. Karar sadece ve sadece bağımsız eksper raporlarına göre verilecek ve söz konusu rapor 5 iş günü içinde Sigorta Bilgi Merkezi’ne (SBM) muhakkak gönderilecektir.
Tamamen hasarlı olan araçlarda araca ait hurda tescil belgesi sigorta şirketine teslim edilmeden ilgili ödeme gerçekleşmeyecektir.
Ağır hasarlı araçlarda ise araca ait trafik çekme belgesi sunulduktan sonra tazminat ödenecektir.




