Günlük hayatta hepimizin başına gelme ihtimali oldukça yüksek olan bu durumu bugünkü makalemizde sizlere anlatacağız ve hatalı yakıt dolduran akaryakıt istasyonunun hukuki sorumluluğunu Yargıtay kararı ışığında açıklamaya çalışacağız.
4077 sayılı Tüketici Kanunu, madde 3 ile hizmet ve sağlayıcı gibi başlıklar ile bu duruma aydınlık getirir. Makalemize konu olayımızda hizmet akaryakıt alımıdır. Sağlayıcı ise bu akaryakıtı temin eden akaryakıt istasyonudur.
Akaryakıt istasyonları ve çalışanları belirli standartlara göre hizmet veren, bu hizmet öncesi eğitim alan, akaryakıt konusunda bilgili ve donanımlı olan, satışını yaptığı ürün hakkında sorulan sorulara mantıklı ve akla sığan cevaplar verebilecek kapasitede personel olmak zorundadır.
Makalemize konu olayda, verilen hizmet akaryakıt alımıdır. Ancak hatalı yakıt verilmesi ayıplı bir hizmet olup, sağlayıcı ve akaryakıt bayisi ayıplı hizmetten ve ayıplı hizmetin sebebiyet verdiği zarardan muhakkak hukuken sorumlu olacaktır (Yargıtay 3. Hukuk Dairesi 2020/3188 E. 2020/4776 K.). Örneğin ‘’ABC Petrol’’ markasının bir istasyonunun sahibi olan Ahmet Mehmet’in istasyonunda böyle bir olay gerçekleşmiş olsaydı, hem ABC Petrol hem de Ahmet Mehmet bey müştereken ve müteselsilen sorumlu olacaktı.
Otomotiv Hukuku konusunda tüm soru ve sorunlarınız için hukuk büromuz ile irtibata geçebilirsiniz.