Bugünkü makalemizde sizlere, sıfır kilometre araç satın alan ve bu araçta meydana gelen fren sistemi (ABS veya farklı bir fren sistemi bileşeni) arızasını gideremeyen tüketicinin haklarının neler olduğunu anlatacağız.
Her ne kadar şu an imkânsıza yakın olsa da 2-3 sene öncesine kadar ülkemizde sıfır kilometre araçların alım satımı rahatlıkla yapılmakta ve insanlar sıfır kilometre araç bulabilmekteydi. Ancak şu sıralar bu durumun neredeyse imkânsız olduğu hepimizce bilinen bir durum.
Sıfır kilometre olarak alınan bir aracın fren sisteminde arıza meydana gelmesi ve araç sahibinin yetkili serviste bu durum ile ilgili aracını bırakması neticesinde arızanın giderilemediği durumlar olmaktadır. Bu durumlar gerek yazılım ile ilgili gerek ise donanım ile ilgilidir. Ancak arızanın dört veya beş defadan fazla kez meydana gelmesi ve servisin bu arızayı bir türlü giderememesi neticesinde araç sahibinin seçimlik hakları bulunmaktadır.
Bu seçimlik haklardan ilki araç bedelinin iadesinin istenmesidir. Elbette bu bedel satın alınan tarihten işleyecek faiz ile talep edilecektir. Bir diğer hak ise aracın misli ile değişim hakkıdır. Yani aracın sıfır kilometrede olan bir araç ile değişim hakkıdır. Tüketici yani aracı satın alan bu haklardan istediğini kullanabilir.
Diyelim ki bu araç sıfır kilometre değil de ikinci el bir araç olsa idi; ikinci el aracı satın alan kişi, fren sistemindeki bu kronik arızanın giderilmemesi sebebiyle aracın güvenli sürüş özelliğini tamamen kaybetmesi anlamına geleceğinden araç sahibi bu aracın sıfır kilometresi ile değişimini talep edebilir.
Otomotiv hukuku ve ayıplı araç davaları ile ilgili uzmanlaşmış avukatlarımızdan hukuki danışmanlık almak için ofisimizle irtibata geçebilirsiniz.