İletişim: 0530 442 9635

CK Hukuk Bürosu

  • ANASAYFA
  • KURUMSAL
    • Hakkımızda
    • Ekibimiz
  • ÇALIŞMA ALANLARI
    • Arabuluculuk
    • Boşanma Davası
    • Sigorta Hukuku
    • Sigorta Tahkim Komisyonu
    • Otomotiv Hukuku
    • İş Hukuku
    • Ceza Hukuku
    • İhbar Tazminatı
    • Kıdem Tazminatı
    • Aile Hukuku
    • Miras Davaları
    • Muhdesat Aidiyetinin Davası
    • Tüketici Hakem Heyeti
    • Tazminat Hukuk ve Tazminat Davaları
    • Ohal Komisyonu
  • YAYINLAR
    • CK Blog
    • Yargı Kararları
  • İLETİŞİM
Pazartesi, 24 Mart 2025 / Published in CK Bülten

Araçlarda Kullanıcı Hatası Olmayan Durumlar

Bugün makalemizde hepimizin isyan ettiği ve birçok araç servisinin bize ‘’kullanıcı hatası’’ diyerek konuyu kapattığı ancak hukuken kullanıcı hatası olmayan durumları anlatacağız.

Maalesef ülkemizde özellikle yetkili servislerde karşımıza çıkan ve arıza ne olursa olsun çoğunlukla kullanıcı hatası olarak masraflarının bize ödettirildiği durumlar fazlasıyla mevcuttur. Ancak yetkili servislerin bu şekilde servis kaydını kapatarak maddi külfeti bize yüklediği her durum kullanıcı hatası değildir.

Özellikle kullanıma bağlı durumlarda, kullanımın sıklığı her ne kadar önem taşıyor olsa da, araç üzerinde imal edilen parçanın kalitesi de çok önemlidir. Örneğin dizel bir aracınızın mazot müşürü, muadil parçadan da daha kalitesiz olarak üretilen bir parça ile değiştirilir ise çok kısa vadede size sorun yaratacağı açıktır. Üstelik bu küçücük parçanın hangi kalitede olduğunu çoğu zaman hiçbirimiz kontrol etmeyiz. Bu şekilde kaliteden yoksun bir parça kullanmak hukuk sistemimizde ‘’ayıplı mal’’ olarak nitelendirilir ve bu hizmeti bize sunan servise karşı dava açma hakkını vermiş olur.

Yine keza kalitesiz bir parça ile değişim, orijinal parça kadar dayanıklı olmadığı için aldığı ilk hafif darbede zarar görerek işlevsiz hale gelecektir. Üstelik bu durum sonrası darbeye bağlı bir hasar olduğu için çoğu kimse ‘’kullanıcı hatası’’ gerekçesini kabul etmek zorunda kalır.

Bir diğer durum ise, parça değişimini yapan servis çalışanının bilgisiz veya az eğitimli olması nedeniyle ‘’ayıplı hizmet’’ vermesinden kaynaklanır. Değişen bir parçayı basit olarak bir araç lastiği olarak düşünür isek, lastik basıncının doğru ayarlanmaması buna en doğru örnek olacaktır.

Siz de otomotiv hukuku ve araçlarınız ile ilgili her türlü soru ve sorunlarda ofisimiz ile irtibata geçmekten çekinmeyiniz.

What you can read next

Öğretmenin Çubukla Öğrencinin Eline Vurması
Öğretmenin Çubukla Öğrencinin Eline Vurması Kamu Görevinin Sağladığı Nüfuzu Kötüye Kullanarak Silahla Basit Yaralama Suçunu Oluşturur
CK Hukuk Ankara
Borcunuzu Ödemediğiniz Takdirde Evinize Haciz Gelecek Şeklinde Sık Sık Mesaj Atmak Tck Madde 123 Kapsamında Suçtur
CK Hukuk Ankara
Vasıflı İşçi Olan Ve Uzun Süreli Kıdemi Olan İşçinin Asgari Ücretle Çalışması Hayatın Olağan Akışına Aykıdır

SON MAKALELER

  • İşçilerin Bayram Ve Diğer Resmi Tatiller İle İlgili Hakları

    İşçilerin Bayram Ve Diğer Resmi Tatiller İle İlgili Hakları

    İş Hukuku, özellikle işçi ve işverenlerin arası...
  • Ailesine Bakan Evladın Miras Hakkı

    Ailesine Bakan Evladın Miras Hakkı

    Miras hukuku ülkemizde en fazla dava açılan ve ...
  • Kasko Sigortasından Değer Kaybı Alınabilir Mi

    Kasko Sigortasından Değer Kaybı Alınabilir Mi

    Bugün sizlerle paylaşacağımız bilgiler Otomotiv...
  • Eşlerden Birisi Müşterek Konutu Satabilir Mi

    Eşlerden Birisi Müşterek Konutu Satabilir Mi

    Aile hukuku alanında ofisimize en çok hukuki da...
  • Tüketici Hakem Heyetleri Manevi Tazminat Hakkında Karar Verebilir Mi

    Tüketici Hakem Heyetleri Manevi Tazminat Hakkında Karar Verebilir Mi

    Ülkemizde Ticaret Bakanlığı tarafından kaymakam...
Arşivde arama yapın...

KURUMSAL

  • Hakkımızda
  • Ekibimiz
  • Etkinlikler

EKSTRA

  • CK Hukuk
  • Makaleler
  • Yargı Kararları

Made with ♥ by UfkOZ © 2023 ckhukuk.com.tr | All rights reserved.

TOP
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.TamamGizlilik politikası