Ülkemizde Ticaret Bakanlığı tarafından kaymakamlıklar bünyesinde kurulan ve tüketicilere hizmet veren hakem heyetleri bugüne kadar milyonlarca uyuşmazlığın tüketici mahkemesine gitmeden çözülmesini sağlamıştır. Ancak uygulamadaki en büyük problem, ayıplı bir mal veya ayıplı bir hizmet nedeniyle Tüketici Mahkemesine başvurmadan manevi tazminat talebinde bulunulamamasıydı. Örneğin son saniye keyfi bir şekilde iptal edilen tatil rezervasyonu nedeniyle tüketiciler manevi tazminat talebini Tüketici Hakem Heyetlerine yöneltememekteydi. Ancak Yargıtay 3. Hukuk Dairesinin emsal teşkil eden son kararı bu durumun tersine dönmesine neden oldu.
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un 15. Maddesinde, tüketicinin ayıplı hizmet halinde maddi ve manevi tazminat isteminde bulunabileceği, talep edilen tazminat miktarının Tüketici Hakem Heyetinin parasal sınırı içerisinde bulunması halinde Tüketici Hakem Heyetlerince manevi tazminata da karar verilebileceği Yargıtay 3. Hukuk Dairesinin 24/02/2025 tarih, 2024/3668 E. 2025/1080 K. Sayılı ilamı ile karar verilmiştir.
Siz de Tüketici Hukuku konusundaki tüm şikayetleriniz ve hukuki işlemleriniz için ofisimiz ile irtibata geçmekten çekinmeyiniz.